Vážení zákazníci, z důvodů velkého vytížení kurýrních služeb v předvánočním období může doručení zboží trvat o 1-2 dny déle. Děkujeme za pochopení.

Celoroční pneumatiky: kdy a komu se vyplatí

Celoroční pneumatiky jsou stále častější volbou řidičů, kteří nehodlají kupovat dvě sady pneumatik. V tomto článku se podíváme na to, kdy a komu se vyplatí volit celoroční pneumatiky a co byste měli vědět před tím, než se rozhodnete je zakoupit.

Celoroční pneumatiky: kdy a komu se vyplatí

Při nákupu celoročních pneumatik byste měli mít na paměti, že se jedná pouze o jednorázovou úsporu. Nechceme vás nutit k tomu, abyste si kupovali zvlášť letní a zimní pneumatiky, ale rádi bychom vás upozornili, že pokud se rozhodnete pro celoroční pneumatiky, není absence přezouvání a návštěvy pneuservisu hlavním argumentem pro jejich výběr.

I přestože je pravda, že použitím celoročních pneumatik odpadá potřeba přezouvání, ušetříte tím jen asi tři hodiny ročně, a navíc je stejně nutné pravidelně navštěvovat pneuservis minimálně jednou ročně kvůli kontrole geometrie kol, funkčnosti tlumičů a převážení kol.

Je důležité si uvědomit, že celoroční pneumatiky jsou neustále vystaveny UV záření a mnoha dalším nepříznivým faktorům, které mohou výrazně snížit jejich životnost. Dalším rizikem u celoročních pneumatik může být zatuhnutí disku na náboji. Pokud se kola vyměňují pravidelně v intervalu zhruba půl roku, nedojde k tak hroznému zatuhnutí. V takovém případě bude zatuhnutí méně drastické než u kola, které bylo na voze po dobu šesti let. Někdy není dostatečné prostříknutí odrezovačem a disk se musí nahřát nebo být odstraněn násilím, což může negativně ovlivnit podvozek a jeho části. K celoročním pneumatikám si proto raději pořiďte zinkový sprej a alespoň jednou ročně sundejte kola, očistěte je, naneste sprej na kontaktní plochy a vraťte kola zpět na vůz.

Celoroční pneumatiky se nejvíc vyplatí řidičům, kteří se svým autem ročně nenajedou více než 10 000 kilometrů. V takovém případě by totiž takoví řidiči nesjeli zimní ani letní pláště na zákonný limit dřív, než jsou gumy starší pěti let. Nicméně je důležité brát v úvahu také vnější vlivy, jako jsou například ostré předměty na vozovce.